Wat niet (meer) werkt in zichtbaarheid
Tijdens m'n event laatst deelde superondernemer Tonny Loorbach een simpele waarheid die voor veel ondernemers een total eye opener was. Hij zei: voordat mensen van je kunnen kopen moeten ze eerst 3 dingen bij je voelen: 1. Ze moeten zich in je gaan herkennen 2. Ze moeten je gaan vertrouwen 3. Ze moeten het gevoel hebben dat er iets van ontspanning of entertainment bij je te beleven valt Vooral dat laatste vind ik geweldig. Tonny runt 6 succesvolle bedrijven, schreef een bestseller over marketing en is een geniale business denker. En de waarheid die hij deelde, waaide als een frisse wind door de zaal tijdens BraveNewMediaWorld. De meeste ondernemers hebben een veel te beperkt idee van wat zichtbaar zijn inhoudt. Ze zitten zo vast in hun beperkende overtuiging dat 'het niet om hen gaat' dat ze alleen maar bezig zijn met het delen van 'inhoud.' Blogs vol eindeloze tips. Video's die helemaal volgestopt zitten met alleen maar 'nuttige' informatie. Video's die alleen maar gaan over de dienst of het product dat ze verkopen. Laat me een geheimpje met je delen. In dit informatie overload tijdperk hebben dat soort video's nauwelijks effect meer. We hebben iets anders van je nodig.
- Herkenning
- Vertrouwen
- Ontspanning