Wat niet (meer) werkt in zichtbaarheid

Tijdens m'n event laatst deelde superondernemer Tonny Loorbach een simpele waarheid die voor veel ondernemers een total eye opener was. Hij zei: voordat mensen van je kunnen kopen moeten ze eerst 3 dingen bij je voelen: 1. Ze moeten zich in je gaan herkennen 2. Ze moeten je gaan vertrouwen 3. Ze moeten het gevoel hebben dat er iets van ontspanning of entertainment bij je te beleven valt Vooral dat laatste vind ik geweldig. Tonny runt 6 succesvolle bedrijven, schreef een bestseller over marketing en is een geniale business denker. En de waarheid die hij deelde, waaide als een frisse wind door de zaal tijdens BraveNewMediaWorld. De meeste ondernemers hebben een veel te beperkt idee van wat zichtbaar zijn inhoudt. Ze zitten zo vast in hun beperkende overtuiging dat 'het niet om hen gaat' dat ze alleen maar bezig zijn met het delen van 'inhoud.' Blogs vol eindeloze tips. Video's die helemaal volgestopt zitten met alleen maar 'nuttige' informatie. Video's die alleen maar gaan over de dienst of het product dat ze verkopen. Laat me een geheimpje met je delen. In dit informatie overload tijdperk hebben dat soort video's nauwelijks effect meer. We hebben iets anders van je nodig.

  • Herkenning
  • Vertrouwen
  • Ontspanning
Dat is wat je video's los mogen maken. Als je dat weet te combineren met die krachtige inhoud, dan heb je iets onweerstaanbaars in handen. Dit is waarom ik zo van vloggen hou. Omdat een goede vlog het allemaal in zich heeft. Mijn nieuwe vlog van deze week staat weer online. • ik neem je mee achter de schermen van 't geweldige nieuwe interviewprogramma dat ik presenteer (mijn 1e gast is rapper Fresku) • ik laat je zien wat de heftige aanslag in Utrecht met me doet • en ik neem je mee in hoe ik steeds beter leer om mn successen te vieren Je kunt de vlog hier bekijken.
Wat mogen jouw klanten van je weten om zich in je te herkennen? Wat mogen ze zien om een vertrouwensband met je op te bouwen? In welke ontspan-momenten kan jij ze meenemen om hen te helpen ontspannen? Maak er deze week een vlog-achtige video over. Mag ook een Insta story van 15 seconden zijn. Hoeft niet lang en ingewikkeld. Mag juist klein en eenvoudig. Geef mensen de kans om je te leren kennen. Zodat ze voor je kunnen kiezen.