Ze waren nooit geïnteresseerd
Een paar jaar geleden lukte het me niet altijd even goed om uit te leggen wat ik precies deed met mijn business Ik was super enthousiast over mijn bedrijf en kon er uren over vertellen. Maar vaak ontstond er ruis op de zender. Wat ik bedoel: ik vertelde over wat ik deed en dan zaten de mensen om me heen me vaak glazig aan te kijken. Meestal kwamen die blikken vol onbegrip van niet-ondernemers Maar soms gebeurde het ook dat juist andere ondernemers (vaak hele traditionele ondernemers die 'niet veel met het internet hadden') er niets van leken te snappen. Tot ik op een dag met mijn business in de Volkskrant stond.
Ineens was ik een succes in de ogen van de mensen die me een week daarvoor nog glazig hadden aangestaard. Ineens was er een soort van respect Interesse Aandacht voor wat ik deed. Misschien ook omdat ik in het artikel bloedje eerlijk was geworden over dat het best wel goed ging met mn bedrijf. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de erkenning me niets deed. Sterker nog, ik vond het een mooie middelvinger naar alle sceptische mensen die zo vlak daarvoor nog een beetje lacherig deden over die enorme passie die ik voelde voor mijn business. En uit die media exposure zijn veel nieuwe business kansen ontstaan. Misschien herken je het wel. Dat mensen van buiten je branche (of buiten je Facebook bubbel) er niet altijd veel van snappen. Gelukkig hangt ons succes als ondernemers niet af van het begrip van anderen. Wij als ondernemers zijn eigen baas en wij bepalen met onze keuzes wat het succes is van de dingen die we doen. Tegelijkertijd ligt er voor ons een kans om te groeien met ons bedrijf. Juist op die plekken waar mensen ons nog niet kennen en waar ze de waarde van wie we zijn en wat we doen, nog niet scherp op hun netvlies hebben. Daarom is de kans van media zo interessant voor ons ondernemers. Omdat het ons bereik vergroot. Onze impact. En daarmee onze groei. Je business verhaal vertellen in de media is een mega-kans die je zelf kan creëren. Media exposure is het antwoord op de vraag: Wat als ipv 10 of 100 mensen ineens 1.000 of 10.000 mensen weten met hoeveel liefde, aandacht en kwaliteit ik doe wat ik doe? Kan je je voorstellen dt sommige van de uitdagingen in je business gewoon verdwijnen als meer mensen je mooie werk kennen. Bijv: - Het probleem van te weinig aanvragen
- De uitdaging van Niet Ideale Klanten (misschien zeg je ja tegen hele energie-zuigende opdrachten en klanten omdat je het gevoel hebt dat je ja moet zeggen)
- De issue van het gevoel van teveel concurrentie in je branche
Meer media exposure lost een deel van deze problemen simpelweg voor je op. Omdat meer mensen je weten te vinden. En meer mensen de kracht en kwaliteit van je werk snappen. Media is een mega-kans voor je business. En de live gratis trainingsweek die ik geef over hoe je als ondernemer op een makkelijke manier in de media komt, begint morgenavond (ma 7 oktober) om 20:00. En de hele week, tot 14 oktober geef ik in totaal 4 live trainingen, met praktische, simpele tips over hoe je als ondernemer ontdekt kan worden door de media. En spoiler alert: dat is echt veel simpeler dan de meeste ondernemers denken. De ZICHTBAAR IN DE MEDIA training is HELEMAAL GRATIS en is 100% online te volgen. Het wordt een geweldige training waar ELKE ONDERNEMER in elke fase van zijn ondernemerschap wat aan heeft. Je krijgt tools die je direct kunt toepassen en waar je resultaten mee boekt. Er hebben zich al meer dan 1300 ondernemers ingeschreven en de reacties zijn zooo enthousiast: Er is nog plek en je kan je nog inschrijven. De training is helemaal gratis en je kan alle live online trainingen ook gewoon terugkijken, als je er niet live bij kan zijn. Hier schrijf je je in voor de gratis ZICHTBAAR IN DE MEDIA training. Met wat ik je ga leren, kan je meteen aan de slag Zie ik je morgenavond? Zarayda