- Het probleem van te weinig aanvragen
- De uitdaging van Niet Ideale Klanten (misschien zeg je ja tegen hele energie-zuigende opdrachten en klanten omdat je het gevoel hebt dat je ja moet zeggen)
- De issue van het gevoel van teveel concurrentie in je branche
Follow us to receive the latest news!
Follow us to receive the latest news!
<:optin-form-placeholder>
Ze waren nooit geïnteresseerd
Een paar jaar geleden lukte het me niet altijd even goed om uit te leggen wat ik precies deed met mijn business Ik was super enthousiast over mijn bedrijf en kon er uren over vertellen. Maar vaak ontstond er ruis op de zender. Wat ik bedoel: ik vertelde over wat ik deed en dan zaten de mensen om me heen me vaak glazig aan te kijken. Meestal kwamen die blikken vol onbegrip van niet-ondernemers Maar soms gebeurde het ook dat juist andere ondernemers (vaak hele traditionele ondernemers die 'niet veel met het internet hadden') er niets van leken te snappen. Tot ik op een dag met mijn business in de Volkskrant stond. Ineens was ik een succes in de ogen van de mensen die me een week daarvoor nog glazig hadden aangestaard. Ineens was er een soort van respect Interesse Aandacht voor wat ik deed. Misschien ook omdat ik in het artikel bloedje eerlijk was geworden over dat het best wel goed ging met mn bedrijf. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de erkenning me niets deed. Sterker nog, ik vond het een mooie middelvinger naar alle sceptische mensen die zo vlak daarvoor nog een beetje lacherig deden over die enorme passie die ik voelde voor mijn business. En uit die media exposure zijn veel nieuwe business kansen ontstaan. Misschien herken je het wel. Dat mensen van buiten je branche (of buiten je Facebook bubbel) er niet altijd veel van snappen. Gelukkig hangt ons succes als ondernemers niet af van het begrip van anderen. Wij als ondernemers zijn eigen baas en wij bepalen met onze keuzes wat het succes is van de dingen die we doen. Tegelijkertijd ligt er voor ons een kans om te groeien met ons bedrijf. Juist op die plekken waar mensen ons nog niet kennen en waar ze de waarde van wie we zijn en wat we doen, nog niet scherp op hun netvlies hebben. Daarom is de kans van media zo interessant voor ons ondernemers. Omdat het ons bereik vergroot. Onze impact. En daarmee onze groei. Je business verhaal vertellen in de media is een mega-kans die je zelf kan creëren. Media exposure is het antwoord op de vraag: Wat als ipv 10 of 100 mensen ineens 1.000 of 10.000 mensen weten met hoeveel liefde, aandacht en kwaliteit ik doe wat ik doe? Kan je je voorstellen dt sommige van de uitdagingen in je business gewoon verdwijnen als meer mensen je mooie werk kennen. Bijv:
Reactie plaatsen