Wat je wel en juist niet moet laten zien op social
Er is 1 dilemma dat ALTIJD terugkomt wanneer ik met ondernemers praat over dat ze meer van zichzelf mogen laten zien op social media. Wat moet je als ondernemer laten zien op social media? Wat is teveel? Wat is te weinig? Wat voor soort verhalen vertel je om van volgers klanten te maken? En wat voor soort posts maken juist dat mensen gillend wegrennen van jou en je werk? In de nieuwe aflevering van De Zarayda Podcast help ik je deze vragen tackelen. Ik deel de 5 soorten verhalen die elke ondernemer zou moeten delen om met je zichtbaarheid nieuwe klanten en kansen in je business te brengen. Want zichtbaarheid (en daarmee marketing) gaat over herkenning. En als mensen zich niet in je herkennen, kunnen ze je eigenlijk ook niet horen of zien. En dan dus ook niet voor je kiezen. Uit onderzoek blijkt dat 92% van de mensen veel meer vertrouwen heeft in de mening van een gelijkgestemde dan van in de 'informatie' die verteld wordt in een reclame of advertentie. Dit is zo'n mooie kans voor ons ondernemers. Want met jouw verhalen op social media, je video's of in je eigen podcast creëer je het vertrouwen om gelijkgestemd te worden met je volgers. En zij met jou. Daarom is storytelling zo'n kans. Om te connecten. Om te helpen. Zodat anderen zich gezien en minder alleen voelen. En natuurlijk ook om je business te groeien. De podcast van deze week is er speciaal om je daarbij te helpen. Vooral als je:
- het gevoel hebt dat je een verhaal met veel lagen hebt en het je niet altijd goed lukt om de kern samen te vatten
- niet precies wat je verhaal is en niet weet wat je moet kiezen
- het unieke van je eigen verhaal wil achterhalen en wil weten hoe je dat naar buiten kan brengen
- meer wil weten over hoe je jouw authentieke verhaal strategischer in kan zetten voor selling
- het lastig vindt om je boodschap naar buiten te brengen