Oninteressant verhaal? Da's juist fijn voor de media
het zijn de meest gewone verhalen die het meeste kans maken. Hoe normaler je bent, hoe meer kans je maakt om ontdekt te worden. Jij. Als ondernemer. In de media De meeste kans maken juist die mensen, die bedrijven en die verhalen: De meest alledaagse verhalen. De minst spectaculaire verhalen. En het is het fijnst als de afzender GEEN bekendheid of BN'er is. Veel ondernemers geloven niet dat ze, juist omdat ze heel gewoon zijn, super interessant zijn voor de media. Waarschijnlijk ben je opgevoed met het idee dat, om je als freelancer of ondernemer een heeeeul bijzonder verhaal met hebben om bijvoorbeeld gevraagd te worden voor een podcast. Of om in een mooi tijdschrift te staan met je business. Of om gevraagd te worden als spreker op bij een tof event. Maar wat als dat juist niet zo is? Wat als de media op zoek is naar HERKENBARE verhalen? Wat als je met je business JUIST interessant bent als je: * iets doet wat iedereen zo ongeveer ook doet (bijv: business coach) * je een burn-out hebt gehad * je eigenlijk niet precies weet wat je wil * je er NIET uitziet als een model of Miss Nederland * je eigenlijk nog helemaal niet zoveel geld verdient als je eigenlijk wil Gooi heel even je oude beeld van media overboord en let this into your brain. Je hoeft niet iemand anders te zijn om ontdekt te worden. Om gekozen te worden. Om gevraagd te worden. Maybe, geloof je me niet. Da's ok. Maar geloof je het wel als niet 1 maar 2 journalisten je vertellen dat het wel zo is?! Let's find out. Vandaag in de podcast heb ik ondernemer Eve Tomaszewski te gast. Eve is de oprichter van de Goaldigger's Club, een heel cool netwerk voor vrouwelijke ondernemers die grote dromen hebben. Eve komt, net als ik, uit de mediawereld. Ze schreef voor bladen als de Cosmopolitan, de Grazia en LINDA.meiden. Ze werkte in New York voor het iconische blad Vanity Fair. En ze is ook een grootdromende, gedreven ondernemer. Eve en ik hebben een amazing podcast voor je opgenomen over hoe jij als ondernemer, juist met een heel alledaags verhaal, ontdekt kan worden door de media. * We vertellen je hoe simpel het eigenlijk is, als je maar snapt wat het principe van Het Haakje is * Eve vertelt ook hoe zij gevraagd werd door een uitgever om een boek te schrijven door een hele slimme maar simpele strategie * En we hebben het over de grote mediakansen die er op dit moment liggen voor ondernemers in Nederland.