Stel dat zichtbaar zijn op social media niet een ongemakkelijk moetje is wat op je to do list staat.. Maar dat het een echte kans is om op de meest menselijke manier te connecten met je toekomstige klanten? Wat zou het voor je business kunnen betekenen als je dat zo zou ervaren? Eerder deze week stelde ik een vraag aan mijn volgers. Ik vroeg aan de ondernemers die nog geen dienst of product (of zelfs een helder business plan) hadden, wat hen tegenhield om toch alvast zichtbaar te zijn. De reacties waren mooi en bloedeerlijk: Herkenbaar? Veel ondernemers denken dat je, om echt zichtbaar te zijn en om op een positieve manier op te vallen bij je toekomstige klanten dat je:
- je eerst zelfverzekerd moet voelen voordat je zichtbaar wordt
- je precies moet weten wat je expertise is en daar een heel uitgesproken mening in moet hebben
- dat je een perfecte, of in elk geval hele succesvolle ondernemer moet zijn met heel veel klanten, heel veel omzet en een prachtige website.
- waarom het gevoel dat je nog niet ver genoeg bent om jezelf en je business zichtbaar te maken, de grootste rem is straks succesvol klanten krijgen voor je mooie werk
- waarom je eigenlijk 'te laat' bent als je pas nadat je een dienst of een product af hebt, zichtbaar wordt
- waarom zichtbaar durven worden terwijl je nog onzeker bent, de grootste garantie (en voorspeller) is dat je makkelijk, hele fijne klanten kan krijgen voor je werk