Is je werk relevant? + 2 manieren om positiever op te vallen
Ben jij relevant? En zo ja, waarom dan? Vorige week had ik een online call met de ondernemers van de Mastermind waar ik in zat toen die vraag gesteld werd. En eerlijk gezegd raakte die vraag wel wat in me. Ik heb 2 manieren waarop jij straks een volmondig JA! kan geven op die vraag. Ik kreeg mijn antwoord toen ik dacht aan mijn studenten. Die geweldige, meestal vrouwelijke ondernemers die ik ondersteun met hun video- & mediastrategie. Ondernemers die het lef en de ballen ontwikkelen om zichzelf en hun werk te laten zien. En daardoor reuzenstappen zetten met hun creativiteit en bedrijf. Brengt me bij Janneke de Kler. Misschien heb je eerder al weleens over haar gehoord. Anderhalf jaar geleden schreef Janneke zich in voor mijn online training VideoBusinessSchool. Eerder dat jaar had ze op 1 dag twee keer slecht nieuws gehad. Ze werd ontslagen van haar vaste baan en haar man wilde ineens scheiden. Ineens stond ze er alleen voor met haar twee kids. Van een zeker bestaan naar in een klap alleen maar onzekerheid. In een tijd waarin het makkelijk was om bij de pakken neer te gaan zitten deed Janneke iets wat niet veel mensen durven. Ze ging terug naar de kern. Toen niemand anders voor haar wilde kiezen. Koos zij voor zichzelf. Janneke investeerde in VideoBusinessSchool en haar droom om te gaan ondernemen. En in iets meer dan 18 maanden heeft ze geweldige dingen neergezet:
- een goedlopend coach-bedrijf met een vaste 2-wekelijkse online videoshow die haar bekendheid, opdrachten en nieuwe klanten bezorgt
- genoeg inkomen om goed voor zichzelf en haar 2 dochters te zorgen
- werken en leven op haar eigen voorwaarde
- Op 8 maart organiseert ze Janneke een groot evenement, waarvoor ze een theater afhuurt (en ik de presentatie van de avond ben) met het thema Trouw Aan Jezelf zijn
- je bent pas een succes als je studenten, partners of klanten dat ook zijn dankzij jou
- je bent relevant wanneer je meer durft geeft dan anderen in je branche. Meer aandacht. Meer liefde. Meer eerlijkheid. Meer expertise. Meer concrete tips. Meer hulp. Minder bullshit. Meer echtheid.