Hoe je als beginnende ondernemer door RTL Boulevard en de Telegraaf wordt ontdekt
Weet jij hoe je met je werk opvalt bij je klanten en bij de media? In een van de eerste gesprekken die ik met personal trainer en gezondheidscoach Yousra had, zag ik de angst in haar ogen. We gaan een jaar terug in de tijd. Yousra is nog geen fulltime ondernemer maar heeft een droom en de juiste drive. Ze is personal trainer die naast haar loondienst drukke moeders helpt om gezonder te eten en meer te sporten. Yousra was zelf zo lang een moeder geweest die wist hoe makkelijk het is om jezelf te vergeten in de zorg voor anderen. Om jezelf kwijt te raken in de drukte van werk en het gezin. Bij haar ging de knop om. En met haar eigen methode ging ze nu veel meer mensen helpen. Maar het lukte haar maar niet om op de radar te komen bij juist die klanten voor wie zij het verschil kon maken. Ze stond met 1 been in een loondienst baan en met haar andere been in haar grote droom. En toch, diep in haar hart voelde ze dat er meer voor haar was. Het grootste knelpunt was de onzekerheid. Zaten ze wel op haar te wachten? Had ze wel iets te vertellen? Was ze wel leuk genoeg? Mooi genoeg? En kon ze wel echt geld verdienen met haar droombedrijf? Ze droomde ervan om er volledig voor te gaan. En tegelijkertijd was ze realistisch. Er moest ook brood op de plank. Ze heeft een familie, verantwoordelijkheden. Ze ging niet maar wat aanklooien. Yousra maakte 2 cruciale keuzes: Keuze 1: de keuze om in zichzelf en haar droom te investeren door zich te laten coachen in haar proces. Te zorgen voor een stappenplan. Structuur. Zodat haar droom een echte kans van slagen had Keuze 2: de keuze om haar mooie werk vanaf het begin zichtbaar te maken. Wetende dat klanten niet zomaar op magische wijze verschijnen. Klanten moeten weten dat je bestaat. Anders kunnen ze niet voor je kiezen. En dus ging ze voor video. Het krachtigste medium om jezelf te laten zien. En zo kruisten onze paden en had ik het voorrecht om als coach met haar mee te denken over haar business en video's. Fast forward naar nu. De kracht van Yousra's video's is dat ze niet perfect zijn. Ze zijn professioneel, absoluut! Maar stijf, keurslijf-erig en corporate: hell no! In haar video's zie je de echte Yousra. Grappig. Losjes. Bloedje eerlijk. Haar kinderen die door het beeld rennen en meedoen. Helemaal Yousra en daarmee super uniek. Als je nu ziet waar Yousra staat, is het moeilijk te geloven dat ze niet lang geleden nog een onzekere, beginnende ondernemer was. Yousra gaat als nu een malle en leeft haar droom: Ze heeft haar loondienst baan opgezegd en gaat volledig voor haar bedrijf Is nu haar eigen baas en verdient haar eigen geld Werkt zowel live als online met mensen samen en is dus deels locatie onafhankelijk Heeft uitverkochte coach-programma's Maakt geweldige online video's waar een trouw publiek naar kijkt Heeft klanten die lyrisch over haar en haar manier van werken zijn En door haar video's wordt ze benaderd door de media: Ze werd laatst gespot door RTL Boulevard met de vraag of ze als expert iets wilde vertellen over gezondheid en het lichaam Ze is ontdekt door de Telegraaf website VROUW.nl omdat die graag haar perfecte video's willen uitzenden op hun site (met 13 mln paginaweergaven per maand!!) Yousra is nog altijd bescheiden en nuchter. Maar ze durft ook haar successen te delen. Dit berichtje poste Yousra in m'n besloten videobusiness-community over de mooie dingen die haar tegenwoordig overkomen.