Het nut van coaching
Afgelopen week was ik in LA, bij de mastermind van James Wedmore. Ik ben 1 van de 26 ondernemers die door hem persoonlijk geselecteerd is om van hem te leren hoe je een miljoenenbusiness bouwt waarmee je een positieve impact hebt op de levens van miljoenen mensen. Tijdens de mastermind sprak James veel over de kracht van coaching. En waarom wij als ondernemers goed mogen nadenken over een coachend aspect in onze business. Ik was geïnspireerd. En tegelijkertijd voelde ik de tweestrijd. Soms lijkt het alsof het vrouwelijk ondernemerschap in Nederland (en ook in de VS) vooral uit coaches en trainers bestaat. Niets mis mee. Coaching is powerful! Want er zijn nog altijd veel meer mensen die gecoacht moeten worden dan dat er coaches zijn die hun diensten aanbieden. Dat gezegd hebbende. Buiten de coachwereld is er ook best veel te beleven. Daarom vind ik het zo tof wanneer ik ook die groep vrouwelijke ondernemers bij BraveNewMediaWorld tref. Zichtbaar(der) worden, daarin veel slimmer gaan werken en connecten met de media is niet alleen interessant als je een coach bent. Het is juist ook zo belangrijk als je een product verkoopt. Juist ook als je niet je eigen product bent, is het in deze ondernemerstijden van levensbelang dat je een verhaal vertelt in je zichtbaarheid en je marketing. Anders laat je groei, omzet en impact liggen. Dit gamechangende inzicht ontdekte serie-ondernemer Danielle van Gent. Zij verkoopt producten en ontdekte iets heel wezenlijks over het verhaal dat zij als ondernemer te vertellen heeft. Vanuit dat inzicht maakte ze een verdiepende shift tijdens BraveNewMediaWorld. Check hier wat Danielle ontdekte over haar business en verhaal.