De meeste ondernemers denken dat zichtbaar zijn gaat over het vertellen van wat je doet of hoe je het doet. En hoewel daar zeker waardevolle info in zit, is het niet je hele verhaal. Veel belangrijker is het om mensen mee te nemen in je waarom.
In je waarom schuilt een kracht en emotie die je vaak niet vindt in het wat of hoe. En in emotie kunnen mensen zich herkennen. Daar kun je een waardevolle verbinding mee maken die niet afhankelijk is van je ‘business successen.’
Je bent om je waarom te delen, niet afhankelijk van wat je wel of niet hebt
Je bent om je waarom te delen, niet afhankelijk van wat je wel of niet aanbiedt.
In plaats daarvan maak je een diepe connectie die het hoe, het waar en het wanneer overstijgt.
Een mooie, hele praktische vorm van het vertellen van je waarom is het 3-luik:
a. verleden
b. heden
c. toekomst
Op deze mooie manier ben ik geïnterviewd vo or het prachtige tijdschrift FLOW.
Dat prachtige, 7 pagina’s grote interview ligt nu in de winkels en ik ben supertrots en blij ermee!
In het stukje over VERLEDEN vertel ik waarom opgroeien als enig bruin gezin in een klein wit (en eerlijk gezegd best racistisch) dorp me, op een gekke manier, klaarstoomde om helemaal hardop mezelf te durven zijn. Dankzij de wijze lessen die ik kreeg van met name mijn vader.