Auditie
Ik kreeg echt superveel reacties nadat ik het eerlijk had gezegd op live televisie. En als ik zou kunnen blozen, had ik het gedaan :-) Afgelopen zaterdag was ik te gast bij Moltalk, het napraat programma op NPO 3 over Wie is de Mol. Ik was zelf in seizoen 13 een van de deelnemers. En nu zit ik ongeveer elk jaar bij de talkshow om het nieuwe seizoen te bespreken. Tijdens de live uitzending sprak ik mijn mond voorbij. Over dat ik een van de deelnemers van dit jaar heel sexy vind. Zo aantrekkelijk dat ik hem bijna niet kan verdenken als mol. Ik flapte het eruit. Er werd gelachen. Mijn berichteninbox stroomde vol met verhalen van vrouwen die hetzelfde voelen. En de sexy WIDM deelnemer himself sprak me er vrolijk op aan (ik wist niet dat hij in de studio was en live meekeek!) Kijk hier de aflevering van Moltalk terug. Een paar jaar geleden had ik het niet gedurfd. Gewoon zeggen wat ik vind. Als dat een beetje gek is. Misschien zelfs wel een beetje ongepast (want halloo, daar gaat de show niet over). Maar sinds een paar jaar sta ik het mezelf toe. Gewoon ongegeneerd mezelf zijn. In mijn business. In mijn vlogs. Op Instagram. En dus ook op live televisie. Zelfs als er 1,4 miljoen mensen meekijken. In de eerste jaren van mijn televisiecarrière durfde ik het niet. Was ik veel meer bezig met hoe ik overkwam. Met wat mensen ervan zouden vinden. Met of ik aan de verwachtingen voldeed. Met of het wel goed was. Een van de bekendste televisievrouwen ter wereld, Barbara Walters, schreef een boek over haar 60 jaar durende tv carriere. Barbara was het grote voorbeeld van Oprah. De eerste Amerikaanse vrouw met een talkshow op tv. Barbara was jarenlang elke dag te zien. En toen ze een autobiografie schreef over haar succesvolle carriere, noemde ze dat boek: Audition Auditie Omdat ze het gevoel had dat ze elke dag op auditie ging. Hoe goed ze ook werd, hoe succesvol ook. Ze voelde dat ze zich elke dag moest bewijzen. Elke dag mogelijk afgewezen kon worden. Elke dag weer opnieuw goedgekeurd moest worden. Heftig, toch? En tegelijkertijd zo herkenbaar. Ik denk dat 98% van alle ondernemers die zichtbaar zijn of dat willen worden, zich zo voelt als Barbara Walters. Alsof ze op auditie zijn. Ik maakte een keuze die het tegenovergestelde is van dat 'auditie-gevoel'. Namelijk: TOESTEMMING. Ik geef mezelf toestemming om altijd helemaal mezelf te zijn. En ik wil dat jij dit ook gaat doen. Ik wil dat jij de vrijheid en de fun gaat voelen die hoort bij jezelf 100% toestemming geven om gezien te worden, precies zoals je bent. Dit is waar BraveNewMediaWorld over gaat. Bij elke editie neem ik je mee achter de schermen van mijn eigen business en leven. Maar ik nodig ook de ondernemers en mediamakers uit die je inspireren om veel meer van jezelf te laten zien in je business. Die daarin een voorbeeld zijn. Die op zoek zijn naar dat soort verhalen. Die ready zijn om met je te connecten. En die niets liever willen dan dat je komt, precies zoals je bent. Op 7 maart hebben we weer een nieuwe Brave editie. En het mediapanel is dit keer ook weer crazy amazing. Zorg dat je erbij bent. Van pain naar power. Van auditie naar toestemming. Van dromen naar doen. Van klein en veilig naar zichtbaar en impact. Hier haal je je kaartje voor 7 maart BraveNewMediaWorld. We gaan mooie dingen beleven. Tot snel, Za www.bravenewmediaworld.nl